1. maj 2018, kl. 11:04
Automatiseringsvirksomheden Bila etablerer sig nu også med serviceafdeling på Sjælland. Der startes ud med en kørende servicetekniker, der skal betjene sjællandske og sydsvenske kunder. Men forventningerne er, at afdelingen skal vækste med snarlig udvidelse og ansættelse af flere medarbejdere.
Bila Service Sjælland hedder selskabets seneste tiltag. Serviceafdelingen er sat i verden for at kunne yde hurtigere og mere effektiv service til kunder på Sjælland og i Sydsverige og for at kunne sikre deres produktioner en stabil drift, fremhæver Head of Global Service, Jonas Zinglersen, Bila:
”Hos Bila Service er det vores mål at skabe værdi for kunderne, ikke mindst ved at sikre dem en øget driftsstabilitet og et stabilt output. Og ved at vi nu har etableret os på Sjælland kan vi nu levere endnu bedre service til vores kunder her og i Sverige,” fortæller Jonas Zinglersen.
Bila påbegyndte allerede i januar med ansættelsen af serviceafdelingens første tekniker, der indtil videre udgør afdelingens teknikerstab. Men selv om den sjællandske serviceafdeling indtil videre kun udgøres af en enkelt kørende servicetekniker med fuldt udstyret servicebil, er planerne om vækst ifølge Jonas Zinglersen en selvfølge:
”Det er klart, at vi ikke etablerer en Sjælland-afdeling, hvis ikke vi havde planer om vækst. Naturligvis planlægger vi en snarlig udvidelse af staben, men nu skal vi lige i gang og lade kunderne i landsdelen vide, at vi er her,” siger han.
Bila Service Sjælland leverer såvel mekanisk service som el- og softwaresupport. Ud over at udføre planlagt vedligehold og reparationer på produktionsanlæg er afdelingen også behjælpelig, hvis virksomheder har udfordringer eller ønsker til nye automationsløsninger i deres produktion, oplyser Jonas Zinglersen.