12. juni 2019, kl. 07:03
Danske virksomheder åbner 2. oktober dørene for hele 3.000 piger i forbindelse med den landsdækkende kampagnedag; Girls’ Day in Science.
Når det den 2. oktober går løs til Girls’ Day in Science på omkring 60 virksomheder, uddannelsesinstitutioner og organisationer i hele landet, vil der være plads til hele 3.000 piger. Dermed bliver kampagnen større end nogensinde før.
Girls Day in Science er en landsdækkende kampagnedag, der sætter fokus på manglen på kvinder og piger inden for IT, teknologi og naturvidenskab. På dagen besøger piger fra grundskolens udskolingsklasser og gymnasiet virksomheder, uddannelsesinstitutioner og organisationer i hele landet for at få et indblik i en karriere inden for de områder.
Det er Naturvidenskabernes Hus’ netværk for skole-virksomhedssamarbejde, Tektanken, der står bag kampagnen, hvor pigerne får mulighed for atundersøge og opleve, hvad man kan udrette med viden om IT, teknologi og naturvidenskab, og måske blive inspireret til at vælge en uddannelse og en karriere, som de fleste piger ellers fravælger.