4. januar 2019, kl. 07:27
Hands-on-kampagnen "Fremtiden er Faglært" får nu et ekstra boost med midler fra Teknologipagten.
Teknologipagten har aktuelt bevilget midler til Hands-on-kampagnen "Fremtiden enr Faglært", så man kan styrke den digitale del af kampagnen.
"Med midlerne fra Teknologipagten kan vi forlænge perioden for kampagnen 'Fremtiden er faglært'. Vi kan nå endnu bredere ud, og vi bevarer det momentum, vi har skabt med de foreløbige kampagneaktiviteter," siger Thea Wanning, der er projektleder for Hands-on.
Teknologipagten blev stiftet af regeringen i foråret sidste år. Formålet med pagten er at styrke Danmarks kompetencer inden for Science, Technology, Engineering, Mathematics, STEM. Hands-on blev i forbindelse med stiftelsen udnævnt til ambassadør for Teknologipagten.
Ud over Hands-on bliver initiativerne Medtech Careers og Engineer the Future også hjulpet økonomisk på vej af Teknologipagten:
"Vi har analyseret markedet og valgt tre forskelligartede succesfulde kampagner ud, som hver især italesætter flere af de STEM-kompetencer, Teknologipagten og TeknologipagtRådet gerne vil give et ekstra løft i 2019. Det er vores forventning, at vi med disse midler giver de tre kampagner et markant boost, der kan hjælpe dem med at nå ud til endnu flere børn, unge og danskere på arbejdsmarkedet i 2019," siger Teknologipagten-direktør Christian Vintergaard.