Teknovation Logo
robot

 
  • Deltagerne fik en rundvisning og så blandt andet de to imponerende fuldautomatiske robotceller til lasersvejsning, der har erstattet 15 ældre af slagsen.

16. maj 2018, kl. 18:53 

Fra 15 til to svejseceller

Fynske Micro Matic viste onsdag produktionen frem for deltagerne ved Industrisamarbejdets velbesøgte Back Stage-arrangement, og gav samtidigt et indblik i salgs- og innovationsstrategier nu og i fremtiden.


Der er sket ting og sager for Micro Matic gennem tiden med effektivisering med robotter med mere, hvor også outosourcing har reduceret arbejdsstyrken i Danmark væsentligt. I dag er der således tale om en toptunet virksomhed, der producerer udvalgte fadanlægskomponenter ikke mindst de såkaldte anstikkere, med en meget stor andel af verdensmarkedet.

Et af de sigende tiltag i produktionen er implementeringen af to fuldautomatiske lasersvejseceller med to medarbejdere, der klarer en produktion, som der tidligere var 15 svejseceller med 15 medarbejdere til at håndtere.

Efter en velkomst ved chefkonsulent fra Industrisamarbejdet, Robert P. Perz, lagde Micro Matic-direktør, Søren Klarskov Vilby, fra land ved oplægsdelen af arrangementet og fremhævede fremtidens muligheder, der ikke mindst handler om at holde et skarpt kundefokus med øje for, hvad der skaber værdi eksempelvis gennem en mere løsningsorienteret tilgang.

Aktuelt beskæftiger virksomheden 180 til 250 medarbejdere i Danmark alt efter sæsonforhold og cirka 1.200 globalt. 2016/2017-regnskabsåret var et rekordår for Odense-virksomheden, der omsatte for 1,9 milliarder kroner og resultatet af den primære drift var 317 millioner kroner.

Efter en rundvisning i produktionen gav Head of Innovation hos Micro Matic A/S, Peter Klokkedal Sørensen, et indblik i virksomhedens innovationsarbejde. Managing Partner Innovation Lab, Frederik Bonde, havde et oplæg om muligheder for at skabe en nem og struktureret tilgang til kundedata. Endelig kunne kommunikationsekspert og salgstræner, Kim Wilde, fortælle om, hvordan man sætter de rigtige kunder i fokus samt redskaber til at spotte dem.

Som afslutning takkede Robert P. Perz og kommunikationskonsulent, Marie Thorsø Kousgaard, af med forhåbeninger om et snarligt gensyn til de 40 deltagere ved kommende Back Stage-arrangementer, der snart vil blive offentliggjort.


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn

 

 
 
 
 
 
Teknovation
 
 
Teknovation ApS
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
F. 46139021
M. info@teknovation.dk
CVR Nr. 28680392

 
Copyright © Teknovation ApS
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik