26. november 2020, kl. 17:28
I forbindelse med torsdagens It's Tool Time-præsentationer har Ceratizit Group løftet sløret for de seneste værktøjsløsninger, og ikke mindst digitale services, der nu føjes til produktprogrammet.
Hele verden var inviteret inden for ved Ceratizit-hovedsædet, hvorfra der blev Live-videocastet af tre omgange i løbet af torsdagen på engelsk, men simultan-oversat til i alt otte sprog, så det meste af verden var med.
Det gennemgående tema var de innovationer, som Ceratizit nu præsenterer, og i spidsen for aktiviteten var selskabets ordførende direktør Thierry Wolter. Han indledte med at give en status for gruppen, og understregede, at trods Covid-19, og den effekt forårets nedlukninger har haft, så har gruppen samlet set fortsat fremgang, ikke mindst trukket op af øget salg i Asien samt landende på det amerikanske kontinent.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
I Europa var der allerede inden forårets nedlukninger lagt en strategi, hvor tilbagegangen i den automotive sektor skulle kompenseres inden for andre industrigrene, hvor Ceratizits værktøjsløsninger kan anvendes. Og det er lykkedes, så selv om der er en tilbagegang i omsætning i Europa, så kan Thierry Wolter se, at virksomheden også i Europa har vundet markedsandele i de første ti måneder af 2020.
Det er en udvikling, der skal fortsættes. Og til det, har Ceratizit videreudviklet på koncernens FreeTurn-system, der første gang blev lanceret ved AMB 2018-messe i Stuttgart, og suppleret markant op i forbindelse med sidste års EMO 2019 i Hannover. Nu udvides systemet inden for højdynamisk drejning yderligere med videreudviklinger, fortæller Thierry Wolter.