15. januar 2020, kl. 12:18
Uddannelseskampagnen “Hands-On” søger lærlinge som rollemodeller.
Uddannelseskampagnen Hands-On står bag nyt projekt, der skal få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse i industrien.
Her skal de unge på industriens erhvervsuddannelser være med til at nedbryde nogle af de fordomme, som de selv har mødt og fortælle, hvorfor en erhvervsuddannelse i industrien er et attraktivt uddannelsesvalg, fremhæver brancheorganisationen Plastindustrien.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Nordea-fonden støtter projektet, der konkret består af 22 liveshows, hvor elever eller lærlinge fortæller andre unge om deres egne erfaringer med at vælge en erhvervsuddannelse.
Arrangementerne holdes på erhvervsskoler over hele landet, og ved hvert show bliver elever fra de lokale grundskoler inviteret til at være publikum. Disse shows vil også blive delt via platforme som YouTube, Twitch og andre sociale medier.
I den forbindelse søges der efter lærlinge og elever, der har lyst til at være hovedpersoner i et afsnit i videoserierne. Her skal de unge have mod på at være foran kameraet og fortælle om ens uddannelse i industrien, fremhæver Plastindustrien, der naturligt efterspørger plastmagerlærlinge i den forbindelse.
Endelig fremhæver Plastindustrien også brancheorganisationens egen kampagne for at få flere faglærte – Blivplastmager.dk, der også søger nye rollemodeller. Dette kan en ung blive ved at kontakte kommunikationskonsulent Christine H. Hansson, konstatere det.