
18. februar 2025, kl. 15:48
Aabo-Ideal A/S er tilbage på Scandinavian Coating i Forum, men i år styrket gennem fusionen med svenske Greiff Industrimiljö AB. Som samlet koncern tilbyder man sig nu som både ekspert inden for anlæg til vådlakering og ventilation.
Siden fusionen af Aabo-Ideal og Greif er service og eftermarkedssalg generelt styrket. Historisk set har virksomhederne primært opført og leveret industrielle overfladebehandlingsanlæg.
Service er nu imidlertid et strategisk fokusområde, og det ændrer kravene i forhold til tidligere, hvor opmærksomheden i overvejende grad var på projektlevering, fortæller Glabal Service Manager Niels Bak Rasmussen, Aabo-Ideal.
Mens reorganiseringen af serviceafdelingen betyder, at man er gået fra en reaktiv til en proaktiv tilgang samarbejder virksomhederne nu tæt med kunderne om at vedligeholde allerede leverede anlæg, og følge op med forslag til at optimere processer og eksempelvis spare energi, understreger Niels Bak Rasmussen.
Mens kunderne selvstændigt håndterer løbende vedligehold, sikrer Aabo-Ideal i dag, at de har værktøj og viden til at udføre disse opgaver effektivt, og serviceafdelingen spiller en afgørende rolle i opretholdelsen af kunderelationer efter levering af anlæg.
Det har medført en stigning i antallet af serviceteknikere, især i Skandinavien, hvor bemandingen voksede fra halvanden stilling til fire fuldtidsansatte.
Så service samt energioptimering kommer denne gang i fokus på standen, herunder information om specialiserede tjenester såsom energianalyser og optimering af ældre anlæg.