
28. august 2018, kl. 07:03
Hydra-Comp fra Skive har fået mere plads til salg og administration, efter indtagelsen af en tilbygning, der giver mulighed for yderligere vækst.
Flere års byggetanker er nu ført ud i livet hos Hydra-Comp A/S.
Administrationsbygningen rummer nu reception, 10 kontorer, mødelokale og konferencerum. I alt 260 kvadratmeter er blevet opført i sammenhæng med de eksisterende 2.500 kvadratmeter. Dermed er det slut med at sidde på skødet af hinanden, som direktør Jørgen Jacobsen udtrykker det:
”Vores administrative funktioner har været placeret tre forskellige steder i huset. Det har ikke været optimalt. Nu er vi samlet ét sted i10 særskiltekontorer, og for første gang har vi fået en egentlig reception til vores gæster. Det giver en helt anden ro til at koncentrere sig om arbejdsopgaverne, kan vi mærke allerede nu”.
Jørgen Jacobsen fortæller videre, at cirka halvdelen af omsætningen i virksomhedenkommer fra handelsvarer. Derforhar man behov formange administrative medarbejdere, herunder salgsteknikere. Med udvidelsen i kvadratmeter er man også bedre rustet til vækst på den front.
I det hele taget går det fremad på flere parametre. Sommeren har budt på stor travlhed i produktionen, og på værkstedssiden går man markant frem. Kunder fra hele landet sender nemlig hydraulikcylindre til reparation i Skive:
”Vi laver efterhånden mange reparationer. Før i tiden var det primært lokale kunder som brugte os, men det har ændret sig. Det er absolut et område, vi vil fokusere mere på i fremtiden, da der tydeligvis er et behov i markedet.”
Jørgen Jacobsen og de to medejere, salgschef Claus Lanner og regnskabschef Rasmus Jacobsen, kan efter indflytningen nu fokusere ethundrede procent på at udvikle forretningen. Næste projekt som mangler på ”to-do”-listen, er lanceringen af en opdateret Webshop. Den skulle være klar i løbet af efteråret.
Færdiggørelsen af tilbygningen markeres med et åbent hus-arrangement ved Skive-virksomheden fredag den 31. august.
