
30. oktober 2023, kl. 06:12
Digitaliseringsstyrelsen lancerer mandag en kampagne, der skal øge kendskabet til Cyberhotline for digital sikkerhed. Hvor man kan få hjælp til at beskytte sig mod digital svindel og cyberangreb.
Cyberhotlinen for digital sikkerhed, som man kan kontakte, hvis man har brug for vejledning til at forebygge eller håndtere digitale trusler, er i fokus i en kampagne, som Digitaliseringsstyrelsen og Center for Cybersikkerhed, CFCS, aktuelt står bag. Formålet er at udbrede kendskabet til cyberhotlinen, og at der er hjælp at hente for både borgere og virksomheder i kampen mod cyberkriminalitet.
”På nettet kan vi ikke se hinanden i øjnene, og derfor kan det være svært at afgøre, om du bliver udsat for digital kriminalitet. Cyberhotlinen hjælper både med forebyggelse og i tilfælde af konkrete – måske kritiske - hændelser, hvor der er brug for vejledning til at håndtere situationen. Derfor er det et godt nummer at have ved hånden, og vi er glade for at lancere en kampagne, som skal bidrage til, at flere bliver opmærksomme på hotlinen, og hvilken hjælp den yder." - siger vicedirektør Lars Bønløkke Lê, Digitaliseringsstyrelsen.
Cyberhotline for digital sikkerhed holder åbent klokken 8 til 20 i hverdage og 10 til 16 i weekender. Ved akutte henvendelser, som eksempelvis identitetstyveri eller igangværende angreb på virksomheder, kan der ringes døgnet rundt.
