
15. juni 2021, kl. 10:28
Plastindustrien relancerer nu ’Realistisk om plast’-kampagnen, som skal være med til at nuancere opfattelsen af plast. Nu er temaerne genbrug og genanvendelse således i fokus.
Debatten om plast er i de senere år blevet alt for sort/hvid, og derfor iværksatte Plastindustrien sidste år kampagnen ’Realistisk om plast’, som primært er målrettet danske forbrugere.
Mindst 3,5 millioner danskere har allerede stiftet et digitalt bekendtskab til kampagnen, og nu bliver kampagnen relanceret med yderligere indhold, som blandt andet har temaerne genbrug og genanvendelse i fokus.
"’Realistisk om plast’-kampagnen er blevet godt modtaget, men vi er langt fra i mål. Derfor vil vi med de nye kampagneelementer gøres vores til at starte en mere løsningsorienteret dialog om branchens udfordringer – for eksempel ved at vise hvordan vi i plastbranchen konkret arbejder med at øge genbrug og genanvendelse. Samtidig sætter vi også fokus på plastens store rolle i byggeriet, der for de fleste nok er lidt ukendt," siger Plastindustriens kommunnikationschef Lars Hall Bæk Farsøe, og fortsætter:
"Ligesom i første kampagneperiode formidler vi fakta med udgangspunkt i de gode konkrete historier fra vores medlemmer. Jeg håber, at branchen i lighed med tidligere vil bakke op ved fx at dele kampagnens indhold via deres digitale kanaler. Det er guld værd, når virksomhederne er med til at forlænge kampagnens rækkevidde".
Relanceringen består blandt andet af casevideoer fra genanvendelsesvirksomheden Aage Vestergaard Larsen A/S, AVL, emballagevirksomheden Plus Pack A/S samt en animationsfilm om plastens rolle i byggeriet.
Efter sommerferien bliver der tilføjet yderligere kampagneelementer – eksempelvis i form af undervisningsmateriale målrettet udskolingen og annoncer som optakt til kommunalvalget. Derudover vil nogle af mest kritiske kommentarer på kampagnens Facebook-side blive taget "under kærlig behandling", understreger Lars Hall Bæk Farsøe.
