Teknovation Logo



www.teknovation.dk > Spåntagende metalbearbejdning
  • Cookies politik
  • English
 

Medfølgende viden er vigtigere end rabat

  • Rabatten kan man fremadrettet finde placeret i maskinen, i form af adgang til knowhow, der sikrer de rette værktøjsvalg, fastslår TaeguTec Scandinavia-direktør Tom Holmgreen.

29. november 2021, kl. 07:04 

Fra at have haft en lidt uklar profil vil TaeguTec nu i højere grad være et "Premium Brand" og henvende sig mere målrettet til de kunder, der stiller store krav til kvaliteten, og ikke alene handler på rabatter, fremhæver TaeguTec Scandinavia-direktør Tom Holmgreen.


Siden TaeguTec blev etableret er virksomheden gået fra primært at sælge standardprodukter til i dag at have Premium Brand-produkter og skræddersyede løsninger i fokus, fortæller direktør Tom Holmgreen, TaeguTec Scandinavia:

”Jeg tror, at man ved TaeguTecs hovedkvarter erkendte, at med den stigende udfordring fra lavpriskonkurrenter fra primært Kina og Taiwan, var nødt til at have en mere klar profil, så kunderne ikke var i tvivl om, hvad TaeguTec står for. Og det er i premium-enden af markedet. Vi er til for de kunder, der efterspørger høj kvalitet og høj ydeevne. Det er der, vi kan gøre den største forskel. Vi sælger på kvalitet, og hvad vores værktøj kan gøre for kunderne i form af hurtigere bedre og smartere produktion, så de kan producere så meget som muligt pr. maskintime og dermed opnå økonomiske besparelser. På vores marked kæmper vi for, at kunderne opnår produktivitetsforbedring, og nogle gange ligger forskellen i en cyklustid på 1 ~ 2 sekunder,” siger Tom Holmgreen. 

Annonce - artiklen fortsætter under banneret


For Tom Holmgreen sidder rabatten i maskinen. Det er der, kunden tjener sine penge, og ikke om værktøjet koster 10 procent mere eller mindre:

”Fordi vi sælger højkvalitetsværktøj, ligger vores priser i den høje ende. Ser du på den typiske omkostningsstruktur i en producerende virksomhed, glemmer mange, at den reelle omkostning ved at købe skærende værktøjer normalt ligger på omkring 3 procent af de samlede omkostninger. De andre poster er omkostninger til maskiner på 26 procent, indirekte omkostninger på 21 procent, materialer 26 procent og arbejdsomkostninger 28 procent".

Så sparer man ti procent på værktøj, giver det kun en besparelse på de samlede omkostninger på 0,9 procent. Men, fordobles levetiden på værktøjet, har man straks sparet 1,5 procent på de samlede omkostninger, anfører Tom Holmgreen:

”Men, endnu bedre er det, når man samtidig kan producere flere emner pr. maskintime. For øges produktiviteten med 20 procent, hvilket er realistisk med vores kvalitetsværktøj og den rette rådgivning, spares næsten 11% på de samlede omkostninger. Det er den form for dialog, vi i stigende grad har med vores kunder”.

De sidste 3 til 4 år har Tom Holmgreen arbejdet for at tilknytte en række forhandlere, der alle er kendetegnet ved at have tekniske kompetencer oparbejdet igennem mange år.

”Opgaven for vores forhandlere og os i dag er at hjælpe kunderne med at optimere deres produktion og holde styr på omkostningerne Og det er derfor, det er vigtigt for os, at vores forhandlere i højere grad er teknikere og rådgivere end sælgere, for der hvor vi alvor tilfører værdi for kunden, er i vores rådgivning og ikke om kunden sparer en lille smule på deres indkøb af værktøj,” fastslår Tom Holmgreen.


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn

 

 
 
 
 
 
Teknovation
 
 
Teknovation ApS
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
M. info@teknovation.dk
CVR Nr. 28680392

 
Copyright © Teknovation ApS
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik