www.teknovation.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Se vores cookies-politik >>
11. august 2021, kl. 08:28
Hos RASI Maskinfabrik i Sæby har man mærket, hvordan kvalitet og rådgivning hænger sammen, når det handler om brug af køle-/smøremidler til metalbearbejdning. Det har også ført til et lavere forbrug.
Der er meget, som skal gå op i en højere enhed, når det handler om kølesmøremidler. Kvaliteten skal først og fremmest være i orden, men rådgivningen er ligeså vigtig. En af de virksomheder, som har oplevet dette er RASI Maskinfabrik i Sæby.
Indehaver Lars Jacobsen peger på, at prisen i virkeligheden er underordnet, når det handler om køle-/smøremidler. Det er vigtigere at have en god dialog og få en professionel rådgivning, som han selv har oplevet hos Energiselskabet OK.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Han understreger, at det handler om at finde en løsning, hvis der opstår udfordringer i det daglige, og det giver en tryghed for Lars Jacobsen at vide, at hans olieleverandør har ekspertisen til at kunne hjælpe.
Køle-/smøremidlet, som OK forhandler kommer fra tyske Rhenus, og på maskinfabrikken kan man mærke en klar forskel i kvaliteten, fortæller Lars Jacobsen, og understreger, at man simpelthen har renere maskiner, og der er et bedre arbejdsmiljø.
Hos RASI har man også oplevet, at forbruget af køle-/smøremiddel er faldet på trods af, at der bliver taget lige så meget spån som tidligere.
Besparelsen på køle-/smøremidddelsiden er ikke bare i kroner og ører, det handler i høj grad også om at det er en fordel for miljøet, fastslår Lars Jacobsen.
Lars Jacobsen er også rigtig glad for den service, som OK tilbyder. OK’s servicetekniker kommer forbi hver anden måned og tager prøver. På den måde kan man være på forkant med noget, som måske senere kunne udvikle sig til et problem.