www.teknovation.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Se vores cookies-politik >>
2. marts 2020, kl. 14:43
Hos Norvendia i Støvring havde nogle medarbejdere gennem en længere periode døjet med hudgener, som blev værre og værre ved arbejdet ved maskinerne. Derfor besluttede man at udskifte køle-/smøremidlet, hvorved hudgenerne forsvandt og arbejdsmiljøet samtidig blev bedre.
Hos metalbearbejdningsvirksomheden Norvendia i Støvring fandt man ud af, at skiftet fra et køle-/smøremiddel til et andet gjorde en stor forskel. Man fik nemlig elimineret et problem omkring hudgener, som efterhånden var ret omfattende hos nogle af medarbejderne.
Derfor er man i virksomheden i dag meget tilfredse med, at man greb muligheden for at skifte. I dag kører alle ti maskiner på et af de mærkningsfrie produkter fra tyske Rhenus, som energiselskabet OK er distributør af i Danmark.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Norvendia-produktionschef og ejer Henrik Jensen havde til at begynde med en naturlig skepsis omkring skiftet til køle-/smøremidlet fra Rhenus, da han ikke kendte hverken produktet eller OK som leverandør til industrien.
Den skepsis er for længst manet til jorden, fortæller han, og oplyser, at køle-/smøremidlet fra Rhenus viste sig at fungere godt på maskinerne, og samtidig oplever virksomheden, at både maskiner og emner er renere. Problemerne med hudgener er ligeledes helt væk.
Henrik Jensen fortæller, at det var en bekendt hos en anden industrivirksomhed, som havde oplevet, at skiftet til et køle-/smøremiddel fra Rhenus havde ellimineret de hudgener, som nogle medarbejdere oplevede hos dem. Derfor blev Henrik Jensen nysgerrig efter at prøve produktet og tog kontakt til OK, som han ellers kun kendte fra privatmarkedet.
OK har imidlertid et setup, som Henrik Jensen roser, da han oplever, at man tager hånd om den hele løsning i forhold til produktet og den service omkring det, hvis kunden har behov for det.
Hos Norvendia overvejer man derfor nu at få rengjort maskinerne og skiftet køle-/smøremidlet inden for den kommende tid, og da det er svært at nå det i det daglige, er det en fordel, at OK tilbyder dette, så virksomheden kan koncentrere sig om det, man er gode til og bruge tid herpå, understreger Henrik Jensen.